Cum aleg o anvelopă? Despre ce anume trebuie sa tin cont?

Cum aleg o anvelopă? Despre ce anume trebuie sa tin cont?

Cum imi aleg anvelopele? Multi, isi pun aceasta intrebare! 

In primul rand trebuie sa tinem cont de faptul ca, anvelopele se aleg in functie de sezon si conditiile de drum pe care circulam. Foarte important, trebuie sa tinem cont de indicatiile producatorului.

Pe piata, gasim diverse marci, de la cel mai mic pret la cel mai mare. 

Nu stii ce semnifica toate marcajele specifice de pe o anvelopa? Cum sa alegi o anvelopa? Despre ce anume trebuie sa ti cont? Noi, iti venim in ajutor, iti explicam toate aspectele pentru a-ti alege anvelopele potrivite masinii tale!

Criterii principale:

  • De fiecare data cand alegem o anvelopa, trebuie sa tinem cont de conditiile meteo. In timpul iernii, temperaturile sunt foarte scazute si avem nevoie de un set de anvelope specifiice acestui anotimp, care sa-ti ofere o aderenta foarte buna! O data cu sosirea verii, din nou, trebuie sa optam pentru un set de anvelope specifice acestui anotimp. Anvelopele pentru sezonul de vara, tind sa se dilate excesiv la temepraturi mai mari de 30 grade Celsius. Acestea iti ofera mai multa siguranta si au o durata de viata mai mare fata de cele de iarna.
  • Conduci sportiv sau linistit? Trebuie sa tinem cont si de acest aspect. Anvelopele se aleg si in functie de stilul sofatului. Indiferent cum iti place sa conduci sau ce timp de sofer esti, sa nu uiti sa-ti alegi anvelopele potrivite. Sunt diversi producatori, care ne pot oferi anvelope care ne ajuta sa testam limitele masinii noastre dar si anvelope in care nu trebuie sa investim foarte mult, atata timp cat avem un stil de condus linistit.
  • Indiferent de autoturism, foarte important este sa tinem cont de faptul ca, anvelopele alese de tine sunt conforme cu cele indicate de producator in cartea tehnica. Mai sunt si situatii in care, la autoturismul dumneavoastra se mai potrivesc si alte dimensiuni, dar recomandat este sa nu faceti aceasta greseala. Schimbarea dimensiunii, in afara de cea specificata in cartea tehnica, ne poate aduce neplaceri.
  • Nu intotdeauna trebuie sa optam pentru un set de anvelope foarte ieftine. Trebuie sa tinem cont de faptul ca aven nevoie de anvelope cu o aderenta foarte buna, sa ne ofere siguranta si un indice de viteza corespunzator.

Cum sa obtii o experientă cat mai buna? O economie de carburant?

  • Anvelopele de iarna trebuiesc utilizate doar cand temperaturiile scad sub 7 grade celsius sau cand pe carosabil avem ninsoare sau polei. Acest set de avelope ne ofera o aderenta foarte buna si o tractiune superioara. Anvelopele de iarna sunt fabricate dintr-un material special, iti pastreaza proprietatile chiar si atunci cand temperaturile scad sub 0 grade celsius. Ne asigura o distanta de franare cat mai mica.
  • Anvelopele de vara trebuiesc utilizate atunci cand temperaturile sunt peste 7 grade celsius sau in momentul cand nu mai exista conditii de ninsoare sau polei.Acestea fiind mai economice decat anvelopele de iarna, zgomot mai redus, isi pastreaza proprietatile la temperaturi mai mari de 30 de grade, distanta de franare scazuta, tractiune mai buna si o aderenta excelenta. Utilizarea anvelopelor de vara pe timp de iarna este strict interzis.
  • Anvelopele all-season, o combinatie intre sezonul de iarna si cel de vara. Acestea sunt fabricate, dintr-un material special pentru cele doua sezoane. Acestea sunt recomandate soferilor care nu parcurg foarte multi km, putem spune ca sunt acel timp de anvelope ocazionale. Trebuie sa tinem cont de faptul ca anvelopele all-season, nu ne vor oferii niciodata calitatea, siguranta ca cele specifice pentru fiecare sezon in parte.

Dimensiunea corecta, indicele de viteza, presiune, indicatori de uzura!

  • Alegerea unei anvelope cu o dimensiune mai crescuta sunt mai grele, creste consumul si performanta sofatului, chiar daca acestea au un aspect mai placut. Pentru o masina de clasa medie, este stabilit faptul ca un set de anvelope potrivite pentru jante cu dimensiuni de 15 inch x 6.0 ofera cei mai buni timpi de accelerare, cel mai scazut zgomot si cel mai bun consum.
  • Trebuie sa fim foarte atenti cand alegem un set de anvelope ca acestea sa suporte greutatea masinii si a pasagerilor. Deci, trebuie sa fim foarte atenti ca anvelopele alese sa aiba un indice de incarcare suficient de mare pentru pentru autoturism.
  • Presiunea in anvelopa trebuie sa se faca in functie de specificatiile producatorului de autoturism. Aceasta nu trebuie sa fie nici sub cantitatea admisa, dar nici peste.
  • Un sofer trebuie sa isi verifice periodic gradul de uzura al anvelopei. Doar asa stim daca acestea trebuiesc inlocuite sau nu. Intotdeauna, anvelopele din spate vor avea un grad de uzura mai mica fata de cele din fata.
  • Anvelopele cu rezistenta scazuta la rulare, reduc consumul de combustibil.
  • O anvelopa cu un nivel de zgomot scazut, ne ofera un sofat confortabil.
  • Achizitionam un model de anvelopa care poate fi reparat, nu doar inlocuit.
  • Foarte atenti ca toate cele patru anvelope alese de noi sa aiba aceeasi dimensiune.

Ce semnifica marcajele de pe o anvelopa?

  • Pe fiecare model de anvelopa este specificata latimea, inaltimea radial sau diametru interior al anvelopei. De exemplu: 225/45R17 – 225 reprezinta latimea, 45 este inaltimea, exprimata ca procent de latime, R descrie diametrul, iar 17 diametrul interior al acesteia, exprimat in inch. 
  • Marcajul M+S (Mud and Snow), arata faptul ca anvelopele au fost testate in conditii de zapada sau de drum noroios, cu succes. Pe langa acest marcaj, M+S, anvelopele de iarna au inscriptionat si un fulg de zapada.
  • Marcajul Tubeless and tubetype, ne arata faptul ca anvelopa este cu camera sau fara.
  • Marcajul eXtra Load, reprezinta faptul ca anvelopa are o rezistenta mai mare fata de una normala, peretii acesteia fiind ranforsati.

Inca din anul 2012, toti producatorii au fost obligati ca pentru fiecare anvelopa sa fie produsa o eticheta energetica. Aceasta este reprezentata printr-o scara colorata, notata de la A la G, similara cu cea de la aparatele electrocasnice. Anvelopele din clasa A, ofera cel mai mic consum fata de cele din clasa G, care au un consum foarte mare. 

Anvelopele, conform reglementarilor europene, trebuie sa aiba un indice care atesta  gradul de rezistenta la rulare si economia de carburant.

Pe aceasta eticheta energetica, mai este prezentata si clasa de aderenta pe teren umed, semnificand distanta de franare care poate fi obtinuta de autoturism. Aceasta fiind reprezentata printr-o scara colorata, notata de la A la F. 

Si ultima rubrica inscriptionata pe aceasta eticheta este nivelul zgomotului produs de anvelopa in mers. Acesta este  exprimat prin imaginea unei anvelope, a unui difuzor  si a unui numar  de trei linii in dreapta sa. Liniile negre reprezinta zgomotul produs de anvelopa in mers. O linie reprezinta un nivel de zgomot redus iar trei linii, un nivel de zgomot foarte mare dar fara sa depaseasca  normele in vigoare.

Branduri – Marci – Producatori

Anvelopele le putem gasi in diverse branduri si mai multe clase calitative:

  • Anvelope premium
  • Anvelope medii
  • Anvelope de buget

Anvelopele premium au o performanta superioara datorita calitatii materialului si a standardelor stricte de testare. Anvelopele medii si de buget, ofera performante modeste, avand un pret mult mai mic fata de cele din clasa premium. Pe langa faptul ca, atunci, cand achizitionam o anvelopa din clasa premium, platim si calitatea produsului, mai intra si in calcul reclama acesteia. 

Branduri premium: Continental, Bridgestone, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli.

Branduri medii: Bf Goodrich, Falken, Firestone, Fulda, General Tire, Hankppk, Kumho, Nexen, Sava, Semperit, Toyo, Vredestein.

Branduri de buget: Gislaved (fabricat de Continental), Debica (fabricat de Goodyear), Viking (fabricat de Continental), Riken (fabricat de Michelin), Sailun, Tracmax, Hifly, Torque.

Pentru orice alta informatie sau sfat, va stam oricand la dispozitie: 0753.333.888.

LASĂ UN COMENTARIU

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *